lauantai 7. heinäkuuta 2012

Höök


En tykkää neuloa mallitilkkuja, olen siihen liian malttamaton. Kun aloitan neulomaan uutta työtä, täytyy päästä heti neulomaan oikeaa työtä. Sen vuoksi neulon usein villatakit kahteen kertaan. Ensin "mallitakki" ja vasta sitten oikea takki. Mallitakki voi olla joko liian iso tai liian pieni. Tässä tapauksessa se oli liian pieni.


Ongelmani on se, että ostan S- tai jopa XS-kokoisia vaatteita. Neuleissa näköjään pitäisi neuloa jotain S- ja M-kokojen väliltä, jotta saisi sopivan kokoisen vaatteen. Purkaminen ei sinänsä ole kamalaa, kun siihen tottuu. Mie olen jo tottunut. Olen kuitenkin sitä mieltä, että jos kerran neuloo, pitää neuloa sellaista, joka ei jää kaapin pohjalle myttyilemään.


Langat löysin jälleen kerran Piirongin kätköistä. Olen saanut ne joskus jostain vaihdosta Ranskasta. Neulottaessa lanka tuntui todella miellyttävältä. Olin jo aikeissa etsiä lisää tätä lankaa nettikaupoista. Pidin villatakkia Hämeen reissulla pari päivää ja jo siinä ajassa hihat alkoivat nukkaantua ikävästi. Taisi tulla tästä villatakista vain yhden kesän juttu.






Villatakin ohje löytyy Neulekirjasta, jossa se lyhythihaisena. Miun oli pakko neuloa pitkät hihat, koska olen liian viluinen lyhyisiin hihoihin.

Neuleen tiedot on kirjattu jälleen kerran Ravelryyn.

12 kommenttia:

  1. Kaunis Höök! Harmi jo lanka ei kestä käyttöä.
    Alhaalta aloitetuissa neuleissa on aina tuo vaara, että sitten kun pääsee kunnolla sovittamaan, ollaan jo niin pitkällä, että purkamista tulee paljon, jos neule ei ole sopiva.

    VastaaPoista
  2. Toi kuva tuossa ylhäällä on muuten ihana! =)

    VastaaPoista
  3. Piti käydä ihan tutkimassa. Luulen, että siun pitää lisätä blogiin uusi gadget ja valitset sieltä sellaisen, missä on jo nimenä tunnisteet. Niin minä uskoisin. Minä oon tehnyt tuon jo silloin vuosia sitten. Nyt lisäsin muutamia laatikoita juuri noin ja valitsin silloin sen teksti-gadgetin.
    En minä oikein kaikkea tästä bloggerista ymmärrä.

    VastaaPoista
  4. Nätti villatakki!!!
    Kivannäköinen blogi sulla täällä, tuo kuva on tosiaan hauska tuolla otsikossa.

    VastaaPoista
  5. Kaunis on tämä kahdesti neulottu takkisi ja kiva tämä uusi blogisi! Tervetuloa vaan Bloggeriin vaikkapa pysyvästikin! Itse olen ollut tyytyväinen siihen jo yli neljä vuotta. :)

    VastaaPoista
  6. Kaunis takki! Yleensä minultakin jää mallitilkku tekemättä, mutta teenkin valtaosan vaatteesita kummitytölle, joten kasvavalle lapselle riittää, kunhan kasvunvaraa löytyy:)

    VastaaPoista
  7. Hei! Kysyit keijunmekosta. Minä ostan aina uudet ja kesäkukkina ne myydäänkin. Kannattaa ostaa jo heti alussa kunnon kokoiset, maksavat vähän enemmän (meillä päin noin 15-20 euroa) mutta on ne vaan sitten niin ihanat!!! :-))

    Juu, ja en minäkään malta neuloa mallitilkkuja, vaikka oikein hyvin tiedän, että se kannattaisi tehdä!! :-)

    VastaaPoista
  8. Kaunis villatakki! Ja väri on ihan mun!!!!

    Minäkään en osaa tehdä mallitilkkuja. Teen ihan näppituntumalla ja tähän asti on suht hyvin onnistunutkin sekä kokojen että mallien osalta.
    Olen kyllä pari kertaa purkanut, mutta aika alussa kuitenkin!

    Tervetuloa Bloggeriin!

    VastaaPoista
  9. Kaunis takki. Kyllä minua harmittaisi, jos tulisi väärän kokoista lopputulosta, mutta sinä oletkin niin nopea neuloja ;-). Onneksi huomasit langan huonot ominaisuudet ennen kuin ehdit tilata lisää.

    Hauska otsikkokuva tosiaankin!

    VastaaPoista
  10. Ihana Höök! On myös minulla todo listalla.

    VastaaPoista